Wednesday 15 June 2011

Kematian Cikgu Wikiam

      Tak sangka cerita sedih muncul pagi tadi..aku pun terkejut bile nmpk pengetua nak berucap.Selalunye dye berucap ari Isnin jer,Tapi ari nie dye pun nak berucap.So aku wat dengar jerlah.Tiba2 pengetua ckp"Mendiang Puan Wikiam"...aku dah pelik...mendiang tu ape...pastu dye sambung.."Puan Wikiam telah meninggalkan kite bersame dgn anaknye di hospital HKL.Aku dah mula rase sediyhh...Aku tgk muke Ustazah Nadrah menangis...Cekgu Khalisah menangis...Cekgu Faradilla menangis dan ramai lagy....aku pun menangis dlm aty....Dye sngt baek...mse aku tlg dye taun lepas...dye siap blanjer aku mkn agy bile dah selesai tlg dyerr....Tadi waktu sivik cekgu Reena bgitau ape yg terjadi kat Hospital.....Sebenarnye waktu kite cuti dua minggu....dye dtg skolah wat kerja kat bilik peperiksaan....walaupun dye penat tapi dye tetap buat....cekgu Reena kate beliau nak melahirkan anak kat hospital rawatan Islam kat Kampung Baru....tapi sakit beliau kuat..so dye kene antar kat HKL...pastu cekgu Reena kate...doktor ader bgi dye ubat...tiba2 bdn dye tukar jadi biru....beliau sesak nafas...so baby dlm perot beliau x dpt oxygen..so dua2 mati...sedihnye cerite dye....Kesian Jozan(anak Mendiang Puan Wikiam)....skang suami beliau tgh siasat punce msalah tersebut...laku salah Hospital...dye akan saman....Jika Beliau org Islam...dye dah dpt masuk syurga sbb mati syahid....aku terdengar...budak form 3 kater...sebelum cuti...beliau ader ckp ngan dyorang dye akan berehat buat selama-lamenye......mereka ingat tipu...rupe2nye benar.....ajal maut di tangan Tuhan....x der siape dpt menghalang-Nya.......

No comments:

Post a Comment